Πού θα ήθελες να ταξιδέψεις;

Τη Δευτέρα 2/3/15 σχεδιάσαμε και ολοκληρώσαμε μια στατιστική έρευνα, για τα ταξίδια στο χρόνο.



Πού θα ήθελες να ταξιδέψεις;
  • Στην εποχή των δεινοσαύρων;
  • Στην Αρχαία Ελλάδα;
  • Στο Βυζάντιο;
  • Στην ελληνική επανάσταση του 1821
  • Στο μέλλον;



Ακριβώς έτσι, με αυτή την ερώτηση, ξεκίνησε το ερωτηματολόγιο που μοίρασαν οι μαθητές της Ε τάξης στους συμμαθητές τους των Γ, Δ, Ε και Στ τάξεων στου σχολείου μας. Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε με αφορμή την άσκηση 1, της σελ.66 του βιβλίου της Γλώσσας της Ε τάξης. 

Στόχος:

Οι μαθητές να πάρουν μια γεύση από τη διεξαγωγή μιας έρευνας, από τη συλλογή και επεξεργασία της πληροφορίας και τέλος την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας. 





Το ερωτηματολόγιο λοιπόν ήταν αυτό:...

Ερωτηματολόγιο



Τάξη: ______________
Φύλλο:    Α             Κ

  1. Πού θα ήθελε σαν ταξιδέψεις;

  • · Στην εποχή των δεινοσαύρων
  • · Στην Αρχαία Ελλάδα
  • · Στο Βυζάντιο
  • · Στην ελληνική επανάσταση του 1821
  • · Στο μέλλον 
2. Ποιον ή ποιους θα ήθελε σαν συναντήσεις;
3. Γιατί επέλεξες αυτόν τον προορισμό;
4. Ποια τοποθεσία αυτής της εποχής θα ήθελες να επισκεφτείς;
5. Τι θα ρωτούσες τους κατοίκους ;
6. Θα ήθελες να ταξιδέψεις μόνος ή με παρέα;
7. Θα ήθελες να μείνεις για πάντα;
8. Θα άλλαζες κάτι αν μπορούσες;
9. Σου αρέσουν τα ταξίδια στο χρόνο;
10.Από πού έμαθες πληροφορίες για την εποχή αυτή;
  • Σχολείο
  • Τηλεόραση
  • Λογοτεχνικά βιβλία
  • Παραμύθια
  • Διαδίκτυο

Τα δεδομένα / οι πληροφορίες:

 Α. Οι επιθυμίες
Η Γ τάξη έχει 14 μαθητές. 7 αγόρια και 7 κορίτσια
  • Οι περισσότεροι από αυτούς τους μαθητές δήλωσαν πως θα ήθελαν να ταξιδέψουν στην εποχή των δεινοσαύρων. 
  • Λιγότεροι μαθητές θα ήθελαν να παρακολουθήσουν τα τεκταινόμενα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. 
  • Στο μέλλον δεν δήλωσε κανένας μαθητής επιθυμία να βρεθεί. 
  • Κανένας επίσης και στη Βυζαντινή περίοδο και 
  • 4 δήλωσαν ένα ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα.
Β. Οι πηγές
Οι περισσότεροι μαθητές για την Αρχαία Ελλάδα μέσα στο σχολείο, λιγότερα από την τηλεόραση, από λογοτεχνικά βιβλία, κανένα από το Διαδίκτυο και 4 από παραμύθια.


Η Δ τάξη έχει 7 αγόρια και 9 κορίτσια. Οι περισσότεροι μαθητές θα ήθελαν να πάνε στην Αρχαία Ελλάδα, λιγότεροι στην εποχή των δεινοσαύρων και στο Βυζάντιο καθώς και στο 1821 και 5 στο μέλλον. Οι περισσότεροι μαθητές έμαθαν για τις εποχές αυτές από το σχολείο, λιγότεροι από την τηλεόραση και τα παραμύθια, 2 από λογοτεχνικά βιβλία και άλλοι 2 από το διαδίκτυο.

Η Ε1 τάξη έχει 5 αγόρια και 12 κορίτσια. Τα πιο πολλά παιδιά θα ήθελαν να ταξιδέψουν στο Βυζάντιο, πιο λίγα στο 1821, 2 στην εποχή των Δεινοσαύρων, άλλα 2 στην Αρχαία Ελλάδα και 5 στο μέλλον. 
Η ίδια πρακτική εφαρμόστηκε και για τις υπόλοιπες τάξεις. Για τη λειτουργικότητα της ανάγνωσης δεν παρατίθενται τα υπόλοιπα στοιχεία. Θα παρουσιαστούν όμως... κάτω κάτω ...με τα geoboard.

Αυτά ως προς τη διαδικασία. Σίγουρα δε λάβαμε υπόψη τις όλες παραμέτρους που απαιτούνται για μια έρευνα. Στόχος άλλωστε δεν ήταν τα "ασφαλή" αποτελέσματα, αλλά η διαδικασία. Το πώς γίνεται μια έρευνα. Μαθαίνουμε...

Παρουσιάζοντας...
Τα δύο τμήματα της Ε τάξης μπήκαν σε μια αίθουσα. Χωρίστηκαν σε ομάδες. Ομαδοσυνεργατική μέθοδος βλέπετε. Κάθε ομάδα είχε ένα geoboard. 
Πρώτα γράφτηκαν χαρτάκια με το τι εκφράζει- παρουσιάζει - εικονοποιεί, το ραβδόγραμμα. Τα ραβδογράμματα θα σχηματίζονταν με λαστιχάκια γραφείου. Απλή και αποτελεσματική μέθοδος!















τελικό αποτέλεσμα...
Η εικονοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας







Σχόλια